
Koralowce i ryby potrafią wywęszyć zniszczoną rafę
22 sierpnia 2014, 10:48Zniszczone rafy koralowe emitują wskazówki chemiczne, które odstraszają larwy koralowców i ryby, zniechęcając je do zasiedlenia zdegradowanego habitatu.
Czego uczą się dzieci, oglądając kreskówki?
27 października 2006, 14:28Naukowcy uważają, że bohaterowie popularnych kreskówek uświadamiają dzieciom, jak się powinny zachowywać. Innymi słowy: dostarczają im wskazówek na temat norm społecznych.

Szybsze plemniki dla najładniejszych
9 lipca 2009, 10:40Samce mogą dostosowywać prędkość i skuteczność działania swoich plemników do postrzeganej atrakcyjności samicy (Proceedings of the Royal Society B).

Motywy kobiet-terrorystek
28 lutego 2011, 11:17Często zakłada się, że kobiety są zmuszane do udziału w grupach terrorystycznych i stanowią tylko pionki w męskiej de facto grze. To jednak nieprawda. Mia Bloom z Uniwersytetu Stanowego Pensylwanii, autorka książki pt. Sensacja: wiele twarzy kobiet-terrorystek, podkreśla, że ich motywy są o wiele bardziej złożone.

Status hormonalny nie ma wpływu na postrzeganie przez kobiety atrakcyjności męskich twarzy
7 maja 2018, 10:41Dane od blisko 600 ochotniczek pokazują, że postrzeganie męskiej atrakcyjności nie zmienia się w zależności od poziomu hormonów.

Klapki miłości
14 lutego 2008, 11:47Naukowcy potwierdzają: miłość jest ślepa, ślepa na inne osoby poza ukochanym czy ukochaną (Evolution and Human Behavior).

Nagradzający widok kobiecych kształtów
25 lutego 2010, 10:56Widok kobiecych ciał o kształtach klepsydry jest dla mózgu mężczyzny tak samo nagradzający jak picie alkoholu czy zażywanie narkotyków. Badacze z Georgia Gwinnett College uważają, że ma to sens, skoro taka figura świadczy o dobrym zdrowiu i płodności właścicielki (PLoS ONE).

Bez śniadania mózg szuka kalorii
18 października 2012, 09:32Pomijanie śniadań zmienia kaloryczną perspektywę reszty dnia. Skany mózgu 21 szczupłych ochotników wykazały bowiem, że poranne niejedzenie sprawiało, że tłuste dania i pokarmy stawały się bardziej atrakcyjne.
Walczy o życie po eksplozji komórki
17 stycznia 2007, 11:25Mieszkaniec Kalifornii walczy o życie po eksplozji telefonu komórkowego. Luis Picaso został znaleziony przez strażaków w swoim pokoju hotelowym.

Wpływ reklam kosmetyków na samoocenę
20 października 2010, 09:17Reklamy produktów upiększających powodują, że samoocena kobiet okresowo spada.